צפו • בהוראת אבוטבול: מסירים את הגדר בין בתי הספר בבית שמש

    דוד לזר 1 Comment on צפו • בהוראת אבוטבול: מסירים את הגדר בין בתי הספר בבית שמש
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ניצחון עיריית בית שמש בדחיית העתירה שהגיש נגדה משרד החינוך, וחזרתן של 100 תלמידות כתה א של בית הספר משכנות דעת לכיתותיהן במבנה בית הספר המדובר, הורה ראש העיר משה אבוטבול לעובדי העירייה להסיר את הגדר המפורסמת.

    לדברי ראש העיר משה אבוטבול: "בניית הגדר נעשתה לבקשת בית הספר שפות ותרבויות, אך יצאה מפרופורציה ונוצלה ע"י גורמים אינטרסנטיים למטרת התנגחות, כתוצאה מכך היו כאלו שנפגעו מזה".

    "כצעד וכמחווה להתפייסות הוריתי להסיר את הגדר שכבר הספיקה לקבל את הכינוי 'החומה' ואני מקווה שבעקבות כך גם תיפול החומה שגבהה כאן בין הצדדים".

    "למרות הדימוי התקשורתי המטעה, רובם המוחלט של תושבי העיר מכל המגזרים והאוכלוסיות חיים ופועלים יחדיו בשכנות מצוינת היכולה להוות דוגמא למקומות רבים".

    "אני קורא שוב למשרד החינוך, לבוא ולרדת לשטח, לראות את המצוקה מקרוב ואז אני בטוח שנוכל למצוא את הדרך הטובה ביותר בשיתוף פעולה למען ילדי העיר מכל המגזרים. עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ"ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים." סיים אבוטבול.

    "כזכור, בשעות הבוקר התקיים דיון סוער בבית משפט השלום בירושלים, שדן בעתירת משרד החינוך נגד עיריית בית שמש שאכלסה את האגף הריק בבית הספר שפות ותרבויות, והכניסה לשם 100 תלמידות העולות לכתה א' המתגוררות בשכונה ואין להן מקום ללמוד בו".

    כאמור, עיריית בית שמש טענה כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה"ס מיועד לכ- 500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 144 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

    השופט גד ארנברג, דחה את העתירה וכתב בהחלטתו שפורסמה הערב: "אין ספק שהמבנה הינו בבעלות עיריית בית שמש. אמנם, הוא נבנה מכספי משרד החינוך אך זו נתנה אותו לעירייה על מנת לקיים בו מוסד חינוכי, בהתאם להוראות הדין. דהיינו, הן הבעלות במבנה בית הספר והן זכות השימוש בו נתונים לעיריית בית שמש. לפיכך אין ולא יכולות להיות למבקש טענות שמקורן בבעלות על מבנה בית הספר לשפות או בשימוש הנעשה בו."

    3

    2

    IMG-20140904-WA0034

    IMG-20140904-WA0035

    IMG-20140904-WA0060

    IMG-20140904-WA0069 (1)

    IMG-20140904-WA0074

    IMG-20140904-WA0067 (1)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני חילוני גמור לצערי
      מה שמפריע לחילוניים עם מחיצה זו זה לא המחיצה עצמה
      הרי מי כמוהם שמחים להיפרד מהדת או מה שמזכיר להם את הדת
      מה שמפריע להם באמת הסיבה היא שלאט לאט הידישקייט
      חודר על אפם ועל חמתם לחייהם
      אם הדת כל כך מפריע להם כי הדתיים הם הרוב
      שיתכבדו לעבור לישוב חילוני כמוהם
      אבל הם לא יעשו זאת ביודעין שסוף עם ישראל הוא חזרה בתשובה
      לפי הכתוב הקדוש… והם מעדיפים להלחם נגד בתקווה לדחות הדת
      לדורות הבאים